Παρασκευή, Απριλίου 13, 2007

Νικολαϊδη Νίκου, Ο οργισμένος Βαλκάνιος

Βιβλίο «σκληρό», με κεντρικό ήρωα ένα «σκληρό καρύδι», τσαμπουκά μηχανόβιο, που δουλεύει όλη τη βδομάδα και ζει για το Σαββατοκύριακο, οπότε ξεφαντώνει σε μπουρδέλα, φλιπεράκια, και μπαρ. Μέχρι που γνωρίζει … την Τερέζα, ιδίου μήκους κύματος (που πουλάει κρυφά το κορμί της και γενικώς ψάχνεται κι αυτή!!) και αποφασίζουν να την «κάνουν» μαζί.
Παρόλη την ωμότητα των σκηνών και την κυνικότητα των ηρώων (ίσως ακριβώς γι’ αυτό), το βιβλίο σε μεταφέρει σε μια πραγματικότητα υπαρκτή, υποβάλλει μια ατμόσφαιρα αληθινή. Έχει ρυθμό και ζωντανούς διαλόγους, σασπένς, χιούμορ και πικρό ρεαλισμό. Ο συναισθηματικός κόσμος του Φάνη και της Τερέζας, παρότι σκληρός είναι διάφανος. Βασική η σκηνή στη φυλακή για την ανάδειξη της ψυχοσύνθεσης του Φάνη (αν και φαινομενικά είναι ξεκρέμαστη).
Η σύγκρουση και επανασύνδεση με την Τερέζα, πολύ διάφανη, ψυχολογημένη, ουσιαστική. Έρωτας, παιχνίδι, ακρότητες, απελπισία και χιούμορ στις σωστές δόσεις. Η στημένη από την Τεράζα ληστεία, για να διασωθεί το γόητρο του Φάνη, ευφυέστατη, άλλωστε με κόστος για την ίδια (εφόσον «έκλεψε» τον πατέρα της).
Στοιχεία ιδιόμορφου «ήθους» όπως στη σελίδα 192:
Σηκώθηκε και πήγε στο παράθυρο. Γύρισε μετά και την κοίταξε:
- Εντάξει, όμορφα τα λες, αλλά βρε παιδάκι μου, άλλο να χτυπήσεις τράπεζα κι άλλο μπακάλικο. Είναι ξεφτίλα, καταλαβαίνεις;

4 σχόλια:

Manuel είπε...

Εχω να το διαβάσω από το Γυμνάσιο (γύρω στο 1980) και το κακό είναι ότι το χω χάσει, σε κάποια μετακόμιση υποθέτω. Μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση τότε. Κορυφαία η σκηνή στο σούπερ μάρκετ, όπου ο Φάνης έχει πάρει ανάποδες με τον γλοιώδη πωλητή.
- Τι να σας δώσω;
- Τι να μου δώσεις, που μου την έχεις δώσει κιόλας ....

Χριστίνα Παπαγγελή είπε...

Πάντως εγώ το είχα δώσει σε μια-πολύ ξύπνια- μαθήτρια και είχε ψιλοφρικάρει με μια δυο σκηνές... από τότε λίγο προσέχω!

ΑΓΑΘΗ είπε...

ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΩΡΑ ΤΟ 2012...ΜΟΥ ΘΥΜΗΣΕ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ...ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΦΑΝΗΣ, ΠΟΥ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΑ.ΔΕΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.ΑΡΝΙΕΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ,ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ..ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ Η ΤΕΡΕΖΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗ ΤΟΥ

ΑΓΑΘΗ είπε...

ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΩΡΑ ΤΟ 2012...ΜΟΥ ΘΥΜΗΣΕ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ...ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΦΑΝΗΣ, ΠΟΥ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΑ.ΔΕΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.ΑΡΝΙΕΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ,ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ..ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΓΚΟΜΕΝΑ, Η ΤΕΡΕΖΑ ,ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ