tag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post6438626673898446798..comments2024-02-20T22:47:55.310+02:00Comments on ανάγνωση: Έκο Ουμπέρτο, Το όνομα του ρόδουλεξεις και αναγνωσειςhttp://www.blogger.com/profile/01479985056336159918noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-36308935401043373282007-04-18T15:03:00.000+03:002007-04-18T15:03:00.000+03:00Δεν μας ξεκαθαρίζεις αν η τριτοπρόσωπη αφήγηση, ο ...Δεν μας ξεκαθαρίζεις αν η τριτοπρόσωπη αφήγηση, ο σχολαστικισμός(όπως λες), η επιβράδυνση, ο συσχετισμός με τους Ράσελ, Καντ κ.λ.π., η υπεράσπιση του γέλιου, αποτελούν αρνητικά στοιχεία ή όχι. Αν προβάλλονταν ΜΟΝΟ αυτά, σαφώς θα ήταν αρνητικά, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι μέσα στο σύνολο όλα αυτά που επισημαίνεις μεταμορφώνονται σε αρετέςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-25554913388354650352007-04-15T23:41:00.000+03:002007-04-15T23:41:00.000+03:00Πολλές οι αναδρομικές αφηγήσεις όπου η αφήγηση σε ...Πολλές οι αναδρομικές αφηγήσεις όπου η αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο μετατρέπεται σε τριπρόσωπη.<BR/><BR/>Λεπτομέρειες με ονόματα και συμβάντα που δημιουργούν κλίμα σχολαστικισμού, που ίσως να ‘ναι και η πρόθεση του συγγραφέα.<BR/><BR/>Σε αυτές τις πρώτες ογδόντα σελίδες η πλοκή έχει απλά ως εξής: ο ευφυής- αλά Σέρλοκ Χόλμς- Φραγκισκανός μοναχός επισκέπτεται με τον Βενεδικτίνου μαθητή του, που είναι και ο αφηγητής, το μοναστήρι με τη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη. Μυστηριώδης θάνατος ενός μοναχού που έπεσε ή τον έριξαν από παράθυρο, μάλλον, της βιβλιοθήκης.<BR/><BR/>Η εξέλιξη επιβραδύνεται από περιγραφές και αναδρομές αμέσως μετά το γεγονός του θανάτου.<BR/><BR/>Σαφής και ομολογημένες επιδράσεις από την Αποκάλυψη.<BR/><BR/>Επίσης κλίμα σχολαστικισμού όπως ενισχύεται και από τη χρήση λατινικών που είναι διάσπαρτα σε όλη την έκταση του κειμένου.<BR/><BR/>Μοιάζει να είναι μια πραγματεία για το γέλιο. Ο Γουλιέλμος γίνεται υπερασπιστής του.<BR/><BR/> <BR/><BR/>Σύντομη επιλεκτική ανάγνωση<BR/><BR/> <BR/><BR/>«Το γέλιο είναι υποκινητής της αμφιβολίας» σελ. 178<BR/><BR/>«... οι ιεροκήρυκες προσφέρουν στο λαό λόγια βίαια, ανησυχητικά και μακάβρια για να ξυπνήσουν την ευσέβεια και το φόβο (και το πάθος και την υποταγή τους στους ανθρώπινους και θείους νόμους.») σελ. 160<BR/><BR/>Σκέψεις για την Μαγδαληνή, σελ. 82<BR/><BR/>«Η αίρεση είναι προϊόν των απλών και των αποκλεισμένων.» σελ. 266 <BR/><BR/>«Λοιπόν, αν κατάλαβα καλά, πράττετε και γνωρίζετε γιατί πράττετε, μα δεν γνωρίζετε γιατί γνωρίζετε ότι γνωρίζετε αυτό που πράττετε;» σελ. 273 καντιανές επιρροές;<BR/><BR/>«... συζητούσαν επί δεκαπέντε μέρες και νύχτες για την κλητική του Ego μέχρι που στο τέλος μονομάχησαν.» σελ. 412<BR/><BR/>«Η επιθυμία τείνει να κατακτήσει το αντικείμενό της ώστε να τερματιστεί το πάθος. Οι πράξεις της ορμής των αισθήσεων, εφόσον προκαλούν σωματικές αλλαγές, ονομάζονται πάθη και όχι πράξεις της βούλησης. Ο έρωτας ...» σελ. 369 Σπινόζα;<BR/><BR/>Σελίδες 400-404. Λόγος περί μεθόδου του Γουλιέλμου. Πιθανότητες και λάθη. Πασκάλ; Ράσσελ; <BR/><BR/>Συχνές αναφορές στο «δάσκαλο Ρογήρο Βάκωνα»<BR/><BR/>«... γελούσε μόνο όταν έλεγε σοβαρά πράγματα και παρέμενε σοβαρός όταν υποτίθεται ότι αστειευόταν». σελ. 558<BR/><BR/>«Αποδίδει τη δημιουργία του κόσμου στο γέλιο του Θεού». σελ. 614<BR/><BR/>Για το γέλιο σελ. 624<BR/><BR/> <BR/><BR/>Μετρώντας και τις τελευταίες λευκές σελίδες φτάνουμε τις εξακόσιες εξήντα έξι!Anonymousnoreply@blogger.com