tag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post4630157404940608212..comments2024-02-20T22:47:55.310+02:00Comments on ανάγνωση: 317 λέξεις για τον Διάλογο του D. Solomosλεξεις και αναγνωσειςhttp://www.blogger.com/profile/01479985056336159918noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-29728614431784814182009-08-07T18:09:04.668+03:002009-08-07T18:09:04.668+03:00Γεια σου giovdim.
Συμφωνώ με όσα γράφεις στο σχόλ...Γεια σου giovdim.<br /><br />Συμφωνώ με όσα γράφεις στο σχόλιό σου. Νομίζω ότι η μάχη για τη γλώσσα γίνεται διαρκώς μάχη για την κυριαρχία ή την απελευθέρωση.<br /><br />Ευχαριστώ για το λινκ (πολύ ενδιαφέροντα κείμενα).Vasilis Simeonidishttps://www.blogger.com/profile/00413807135358984733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-46843127368988391542009-08-07T17:29:38.640+03:002009-08-07T17:29:38.640+03:00glossa scribd<a href="http://www.scribd.com/doc/8573465/glwssa?from_email_04_friend_send=1" rel="nofollow"> glossa scribd </a>dimitrishttps://www.blogger.com/profile/12471699763358277603noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-6203346261975683722009-08-07T13:50:54.942+03:002009-08-07T13:50:54.942+03:00Ακόμη θυμάμαι την έκλπηξη που ένοιωσα όταν πρωτοδι...Ακόμη θυμάμαι την έκλπηξη που ένοιωσα όταν πρωτοδιάβασα τον Διάλογο. Ο ιδιαίτερος τρόπος γραφής και δόμησής του, η καυστική ειρωνία, όλες αυτές οι αναφορές όχι μόνο σε αρχαίους έλληνες αλλά και σε ευρωπαίους διανοούμενους, συγγραφείς, εγκυκλοπαιδιστές, σύγχρονες θεωρίες και απόψεις...δείχνουν μια εναγώνια αναζήτηση αλλά και ζύμωση/αφομοίωση και γονιμη επεξεργασία της πνευματικής παραγωγής της εποχής. 1824 κι ενώ ο αγώνας για ελευθερία κι επιβίωση συνεχίζεται, η μάχη για την γλώσσα δεν είναι απλά ένα ακόμη θεωρητικό ζήτημα.dimitrishttps://www.blogger.com/profile/12471699763358277603noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-68131141513955830922008-04-13T23:58:00.000+03:002008-04-13T23:58:00.000+03:00Συμφωνώ με τις δύο πρώτες περιόδους του σχολίου σο...Συμφωνώ με τις δύο πρώτες περιόδους του σχολίου σου. Διαφωνώ με την τρίτη. Συζητώ την τελευταία. <BR/>Εξηγούμαι ως προς τη διαφωνία: Η σύνδεση γραφής και γλώσσας είναι αυθαίρετη. <BR/>Αποδεικνύω α) λογικά: Υπάρχουν ομιλητές της γλώσσας που δεν ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν. Υπάρχουν πλήθος τρόποι γραφής, ένας ορθός και πολλοί ανορθόγραφοι. Αν είχαμε αδιάρρηκτη σύνδεση γραφής και γλώσσας θα είχαμε δυνατό μόνο ένα τρόπο γραφής ή δε θα αντιλαμβανόμασταν τους ανορθόγραφους. <BR/>β) ιστορικοσυγκριτικά: έχουμε συστήματα γραφής της ελληνικής από το 1500 π.Χ., τη γραμμική Β΄, την φοινικική γραφή, την κεφαλαιογράμματη γραφή, τη μικρογράμματη γραφή και τη λατινική, που, υπόψη, είναι εξέλιξη της ελληνικής.<BR/>γ) τεκμηριώνοντας: ο Βηλαράς είχε εφαρμόσει και προτείνει φωνητική γραφή με το βιβλίο του «η ρομεηκη γλόσα», ο Μακρυγιάννης έγραψε τα απομνημονεύματά του φωνητικά, πολλοί δημοτικιστές των αρχών του 20ου αι. ήταν υπέρ των απλοποιήσεων της γραφής ή υπέρ της χρήσης του λατινικού αλφαβήτου (όπως ο Δημήτρης Γληνός), ο Άρης Αλεξάνδρου εξέδωσε με φωνητική λατινογράμματη γραφή το παιδικό παραμύθι «τα ξυλοπόδαρα», κλπ<BR/>δ) παραπέμποντας ενδεικτικά: Γ. Μπαμπινιώτης, Θεωρητική Γλωσσολογία, Αθήνα 1980, σελ. 88-96 και 119-123. Γ. Μπαμπινιώτης, συνοπτική ιστορία της ελληνικής γλώσσας, Αθήνα 1986, σελ. 76-86. Μ. Φιλήντας, Δ. Γληνός κ.α. φωνητική γραφή, Κάλβος, Αθήνα 1980. (Το τελευταίο βιβλίο είναι μία «ευχάριστη» έκπληξη)<BR/>Επειδή μελετώ ενδελεχώς τα ζητήματα σχετικά με τη γλώσσα, θα μπορούσες να με παραπέμψεις κάπου που να εξηγείται ή να τεκμηριώνεται «η αδιάρρηκτη σύνδεση μεταξύ γραφής και γλώσσας»;<BR/>Σχετικά με το σκοπό αντικατάστασης ή όχι του ελληνικού με το λατινικό αλφάβητο: Δεν υποστήριξα κάτι τέτοιο (διατυπώνω την άποψή μου στο http://simeonidis.blogspot.com/2008/04/kai-ellinika.html). Εξυπηρετεί όμως ήδη κάποιες ανάγκες στο Διαδίκτυο. Θα μπορούσε όμως να εξυπηρετήσει και άλλες, ας πούμε θα βοηθούσε το ένα εκατομμύριο και πλέον μετανάστες στη χώρα μας να γράψουν και να διαβάσουν. Ίσως λοιπόν κατά περίπτωση θα μπορούσαμε να έχουμε παράλληλη χρήση και του λατινικού αλφάβητου (που είναι εξέλιξη του ελληνικού). Ζητούμενο είναι η συνέπεια ως προς τον τρόπο γραφής που επιλέγεται.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2588422417895573421.post-31739692863086075982008-04-13T20:02:00.000+03:002008-04-13T20:02:00.000+03:00Ο Διάλογος είναι όντως θαυμαστό κείμενο, αλλά όχι ...Ο Διάλογος είναι όντως θαυμαστό κείμενο, αλλά όχι αλάνθαστο... Φυσικά, οι νέες μορφές της ελληνικής δεν συνιστούν αλλοίωσή της, αλλά πολυμορφία. Η σύνδεση όμως μεταξύ γραφής και γλώσσας είναι αδιάρηκτη και γι' αυτό δεν μπορούμε να συζητάμε σοβαρά την αντικατάσταση του ελληνικού με το λατινικό αλφάβητο. Για ποιο σκοπό άλλωστε;<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.com